FLOW projekt
FLOW: Fun, Learning, Opportunities, Well-being
Projekt Flow KA204 je projekt zaměřený na výměnu dobré praxe mezi zúčastněnými institucemi a jejími lektory. V projektu budou instituce sdílet svoje zkušenosti a know-how formou workshopů, seminářů, které budou probíhat u jednotlivých partnerů. Do projektu je zapojených 8 partnerů ze 7 zemí, kteří jsou vzdělávací organizace nebo jazykové školy.
Začátek projektu: 1. 10. 2020
Konec projektu: 3. 1. 2023
Délka projektu: 28 měsíců
Hlavní cíl projektu: výměna dobré praxe
Partneři projektu:
Escuela Oficial de Idiomas San Roque, Španělsko - koordinátor projekti
Ustanova za obrazovanje odraslih Dante, Croatia
EFEM AKDENIZ GENCLIK VE SPOR KULUBU DERNEGI, Turkey
STEP Institut, zavod za psihologijo dela in podjetnistvo, Slovenia
Asociatia Centrul European pentru Integrare Socioprofesionala ACTA, Romania
Escuela Oficial de Idiomas Estepona, Spain
Uciliste Studium - ustanova za obrazovanje odraslih, Croatia
EDUCA - vzdělávací centrum, s.r.o., Czech Republic
Cíl programu:
Projekt bude zaměřen na zdokonalení technik výuky a odstranění případných negativních pocitů u studentů jako emoční nejistota, úzkost a pocity strachu. Mluvíme o dosažení tzv. FLOW stav každého jednotlivce. Měli bychom o třídě uvažovat jako o místě učení, které může stimulovat proces výuky a učení. Inovativní učitelé musí mít dostatek vzdělávacích nástrojů, aby mohli u učebny vytvořit místo, kde se studenti mohou učit a zvládat své emoce, aby dosáhli efektivních výsledků učení.
Toto se bude dít formou výměny a sdílení zkušeností mezi partnery při organizování workshopů zaměřených na:
- Emoční inteligenci
- Použití prvků divadla a hudby ve výuce
- Technologie ve vzdělávání
- Využití her, gamifikace
- Nové technologie a jiné...
Advantage Projekt
Advantage – enterprising older woman
Projekt je realizován za finanční podpory Evropské unie, v rámci programu Erasmus plus.
Doba trvání: 2019-2022
Cíl:
Projekt se zaměřuje na podporu rozvoje znalostí a dovedností, které mají pomoci při vzniku nového podnikání nebo dosažení vyšší kvalifikace ve specifické skupině žen věku 50+.
Hlavní cíle projektu:
Projekt Adavantage vytvoří spolupracující komunitu ( peer-to-peer) žen ve věku 50+, které budou sdílet svoje znalosti a zkušenosti formou elektronické komunikaci, ale i osobně a nabídne online poradenství a podporu v podnikání nebo dosažení výšší kvalifikace.
Projekt také poskytne vzdělání a odborníky, kteří pomohou v praxi. To bude zahrnovat:
- Vytvoření Peer-to-peer E-komunitu zahrnující online poradenství, online přenosy, audity zaměřeny na osobnostní rozvoj. Na základě analýzy potřeb bude zpracována databáze materiálů z různých zdrojů v oblasti podnikání. Využívání evaluačních nástrojů pro reflexi školení, používání online programů a dalšího vývoje.
- Bude vytvořen tréninkový program pro mentory, kteří budou předávat informace online nebo na osobních setkáních.
- 10 zájemců bude vyškoleno jako mentoři, aby předávali informace a rady dalším účastníkům a kolegům
- 40 žen zapojených do projektu bude proškoleno, aby mohly poskytovat podporu a poradenství v podnikání.
Partneři projektu:
Consorzio abn a&b network sociale – Perugia, ITALY
Fundatia Centrul Educational Spektrum – Miercurea Ciuc, ROMANIA
West Creative Ltd – Wandsworth, UNITED KINGDOM
Associació Empresarial L´alqueria Projectes Educatius – San Antonio de Benagéber, SPAIN
EDUCA – vzdělávací centrum s.r.o. – Jablonec nad Nisou, CZECH REPUBLIC
Webové stránky projektu: https://e-advantage.eu/
PROJEKT WELCOME (VÍTEJTE)
Číslo projektu: 2016-UK01-KA204-024595
Projekt je realizován za finanční podpory Evropské unie, v rámci programu Erasmus plus.
Web: www.welcomelanguageclubs.eu
Facebook: https://www.facebook.com/Project.WelcomeLanguageClubs/
Realizace: 1. 11. 2016 - 31. 10. 2018
Hlavní cíle projektu:
o Zajistit možnost pravidelného neformálního vzdělávání pro cizince, kteří nemluví jazykem země, v které žijí.
o Vytvoření Welcome Toolkit (s materiály pro výuku v jazykových klubech – naleznete na stránkách klubů).
o Spojit kluby do sítě v rámci celé EU s cílem výměny praxe.
Představení projektu na schůzkách: 3. 3. a 8. 3. 2017
Pokud máte zájem se projektu účastnit volejte 602 505 288 nebo pište na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Jazykový klub v Krajské vědecké knihovně Liberec -
Jazykový klub v Městské knihovně v Jablonci nad Nisou - 24. 1. - 30. 4. 2018, každou středu 17:00-18:30, otevřený pro veřejnost
Jazykový klub v Krajské vědecké knihovně Liberec - 24. 1. - 30. 4. 2018, každou středu 17:15-18:15, otevřený pro veřejnost
Jazykový klub v ÚJOP (Ústav jazykové a odborné přípravy) v Liberci - 8. 1. 2018 - 22. 2. 2018, pro budoucí univerzitní studenty připravující se na zkoušku A2
SUSTAENABLE
Implementing the idea of Sustainability into Teaching and Learning in Adult education
Číslo projektu: 2014 -1-DE02-KA201-001469
Projekt je realizován za finanční podpory Evropské unie, v rámci programu Erasmus plus.
Web: www.sustaenable.eu
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Projectsustaenable/347140775469188
Moodle: www.vhs-th.de/moodle
GLAZIER - FUTURE CHALLENGES
Číslo projektu : LDV-TOI-21/13
Projekt je realizován za finanční prodpory Evropské unie, a to v rámci Programu celoživotního učení - Leonardo da Vinci - Přenos inovací.
PARTNEŘI:
Vedoucím partnerem projektu je Ljudska UNIVERZA Šentjur ve Slovinsku
Dalšími partnery jsou:
Ve Slovinsku: Sklárna Rogaška Slatina a Státní institut odborného vzdělávání
V Německu: Sklářská škola ve Zwieslu
V Itálii: Progetto Mosaico Più
V ČR: Educa - vzdělávací centrum, s.r.o.
Hodnota projektu je € 217 614,15 EUR z čeho 75% tj 163 211 EUR je financováno z Programu celoživotního vzdělávání
Collaborative professional development for language teachers (CODIGO)
Oficiální stránky projektu.
Tento project je podporován Evropskou komisí v rámci programu Celoživotního vzdělávání.
Program: Lifelong Learning, Grundtvig
Doba trvání: 2012 - 2014
Cíl:
Projekt se zaměřuje na podporu spolupráce mezi učiteli cizích jazyků s cílem zlepšit kvalitu výuky jazyků, podpořit profesní rozvoj učitelů a jako důsledek toho zvýšit úspěch studentů na jazykových kurzech.
Partnerství se zaměřuje na rozvinutí takové organizační kultury v rámci partnerských organizací, která podporuje sdílení osvědčených postupů a metod a která podporuje vzájemnou zpětnou vazbu a reflexi mezi učiteli jazyků. Partnerství bude podporovat takové přístupy rozvoje profesní spolupráce jako je efektivnější komunikace mezi učiteli a podpora vzájemných náslechů na hodinách mezi učiteli jako prostředku sdílení dobré praxe, dále rozvoj dovedností, které umožní učitelům efektivněji reflektovat svoji vlastní praxi, např. využívání zpětné vazby, nových technologií a používání portfolia k zaznamenávání dovedností a zkušeností získaných neformálně i formálně.
Ačkoli se partnerství zaměří na výuku jazyků, většina z uvažovaných přístupů je použitelná i v širším měřítku v rámci dalšího vzdělávání. Důraz bude kladen na rozvoj kultury a aktivit v rámci partnerských organizací, ale vzhledem k aktivitám zaměřeným na šíření výsledků tohoto projektu, budou z tohoto projektu moct benefitovat i další organizace zabývající se vzděláváním dospělých.
Partneři:
Official School of Languages Palma de Mallorca, Palma do Malorca, Španělsko
Thüringer Volkshochschulverband e.V., Jena, Německo- koordinátor
Verband der Österreichischen Volkshochschulen, Vídeň, Rakousko
Lancashire Adult Learning, Lancashire County Council
CVO Antwerpen- Zuld, Antverpy, Belgie
EDUCA - vzdělávací centrum, s.r.o, Jablonec n.N, Česká republika
Improving employment opportunities in the Labour Market for the Marginaized Communities
Tento project je podporován Evropskou komisí v rámci programu Celoživotního vzdělávání.
Program: Lifelong Learning, Leonardo da Vinci
Doba trvání: 2011 - 2013
Cíl:
Cílem projektu je výměna zkušeností a nejlepších praxí v partnerských zemích v oblasti zlepšování příležitostí pro nezaměstnané a především dlouhodobě nezaměstnané na trhu práce.
Partneři:
Úřad práce v Jablonci n. N., Jablonec n.N., Česká republika
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy, Walbrzych, Polsko
Co Clare VEC (National Co-ordination Unit for Senior Traveller Training Centres), Irsko
Trabzon Milli Eğitim Müdürlüğü, Trabzon, Turecko
EDUCA - vzdělávací centrum, s.r.o. Jablonec n. N., Česká republika
Tisková zpráva k projektovému setkání v Jablonci v prosinci 2012 Partnership_článek_jablonecký_měsíčník 2.docx (11,68kB)
Tisková zpráva k projektu
Produkty:
QUALI - T
Tento project je podporován Evropskou komisí v rámci programu Celoživotního vzdělávání.
Program: Longlife learninig, Grundtvig
Doba trvání: 2009 - 2011
Cil:
Projekt "Quality in language teaching for adults" byl schválen v rámci programu Long- life learning, Grundtvig na období srpen 2009 až září 2011. Cílem projektu je nastolit otázky kvality v řízení v oblasti vzdělávání dospělých a zvlášť v jazykovém vzdělávání, vyměniť si zkušenosti mezi jednotlivými projektovými partnery, zjistit situaci v partnerských zemích. Plánovaným výstupem je řada doporučení týkajících se kvality jazykového vzdělávání.
BETTER TEACHERS
Tento project je podporován Evropskou komisí v rámci programu Celoživotního vzdělávání.
Program: Leonardo
Doba trvání: 2008 - 2009
Cíl projektu:
Tento projekt umožní 3 metodikům/školitelům jazykového vzdělávání dospělých zúčastnit se dvojtýdenní pracovní stáže v Lancastr Morecambe College (LCM)ve Velké Británii.
Language Festivals
Program: Socrates, Lingua
Doba trvání: 2005 - 2007
Cíl:
Cilem projektu je ukázat, že výuka jazyků je lehce dostupná lidem všech věkových kategorií, různého původu, vzdělání, je relevantní pro většinu lidí a navíc to můe být zábava! Všichni partneři projektu zorganizují jazykový festival ve své komunitě a budou přitom podporováni ostatními partnery. Např. festivalu ve Španělsku se zúčastní učitelé a žáci španělštiny z ostatních partnerských organizací.
Koordinátor projektu je Lancaster & Morecambe College, Lancaster, Velká Británie www.lmc.ac.uk
ELPNet
Evropská síť pro implementaci ELP
Program: Grundtvig - Projekt partnerství
Doba trvání: 2007 - 2009
Evropské jazykové portfolio (ELP) bylo úspěšně integrováno do povinného školského systému několika evropských zemí. V oblasti vzdělávání dospělých je Evropě používání portfolia a jeho metod na báze dobrovolnosti. Z těchto důvodů je velmi důležité najít platformu, která by sloužila k výměně informací mezi vzdělávácími institucemi, týkající se společného řešení možných problémů a jednotlivých kroků při aplikování ELP.
European Language Teaching
Program: Socrates, Grundtvig 2
Doba trvání: 2005 - 2007
Cíl:
Cílem projektu je Výměna zkušeností s používáním různých metod při výuce cizích jazyků a experimentování s novými metodami (např. metoda aktivace potenciálu jednotlivce a skupiny, tandemové vzdělávání, metody evropského jazykového portfolia)
Getting Experience from Applying European Language Portofolio in Migrant Learning
Program: Socrates, Grundtvig 2
Doba trvání: 2003 - 2006
Cíl projektu:
Aplikování Evropského jazykového portfolia v jazykovém vzdělávání dospělých.
Specifické cíle:
- Použití nástrojů sebehodnocení
- Výměna zkušeností v metodologii výuky cizích jazyků
- Mezikulturní komunikace
- Účast studentů